EN

POUZE DNES! DOPRAVA ZDARMA A DÁRKY K NÁKUPU

Proč věříme dezinformacím?

Strategická komunikace jako možná cesta z bludného kruhu

Tomáš Kolomazník, Zdeněk Rod, Štefan Sarvaš


Fenomén dezinformací od nejstarších dob až po současnost
Dezinformace nejsou jen průvodním jevem moderní doby – jsou staré jako lidstvo samo. Proč máme tendenci jim věřit? Z jakého důvodu selhává naše kritické myšlení? Jak se jim bránit? Pomůže nám strategická komunikace? Na všechny tyto otázky odpovídá publikace, která vznikla na základě letitých zkušeností bezpečnostních analytiků a mediálních specialistů. Díky názorným grafikám, konkrétním případům a informacím od předních expertů budete mít jistotu, že se v záludném světě fake news a propagandy neztratíte.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 256
EAN 9788076626515
Datum vydání 13.05.2024
Věk od 15
Formát 130x200 mm
Nakladatelství KNIHA ZLÍN
Hmotnost 0,354
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená s chlopněmi

Dezinformace nejsou jen průvodním jevem moderní doby – jsou staré jako lidstvo samo. Proč máme tendenci jim věřit? Z jakého důvodu selhává naše kritické myšlení? Jak se jim bránit? Pomůže nám strategická komunikace? Na všechny tyto otázky odpovídá publikace, která vznikla na základě letitých zkušeností bezpečnostních analytiků a mediálních specialistů. Díky názorným grafikám, konkrétním případům a informacím od předních expertů budete mít jistotu, že se v záludném světě fake news a propagandy neztratíte.

„Snad žádný jiný fenomén neprorostl naší každodenní realitou s takovou rychlostí a samozřejmostí jako právě vědomí přítomnosti dezinformací – se všemi průvodními jevy od názorové roztříštěnosti společnosti bující zvláště na sociálních sítích přes antisystémové demonstrace na náměstích až po napětí uvnitř mnoha komunit, motivované neschopností či neochotou mluvit o konfliktních tématech štěpících jak širší společenství, tak jednotlivé rodiny.

Kniha Tomáše Kolomazníka, Zdeňka Roda a Štefana Sarvaše analyzuje tento stav v širokých interdisciplinárních souvislostech a s dobrou znalostí domácího i mezinárodního kontextu.“ Doc. Mgr. Marie Koldinská, Ph.D.

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
Autor knihy
Tomáš Kolomazník

Tomáš Kolomazník

Je spoluzakladatelem a ředitelem poradenské firmy Center for Security Consulting. Věnuje se bezpečnostní politice, obrannému průmyslu, kybernetické a informační bezpečnosti. Je členem bezpečnostní komunity při Geneva Centre for Security Policy Alumni Association. Účastní se mezinárodních projektů, vystupuje na konferencích a publikuje o bezpečnostních tématech doma i v zahraničí. V minulosti pracoval na Ministerstvu obrany na Sekci obranné politiky a strategie, kde měl na starosti mezinárodní vztahy. V současné době vyučuje na soukromé vysoké škole Ambis v Praze a zároveň absolvuje PhD studia na Metropolitní univerzitě Praha.
Zobrazit profil autora

Zdeněk Rod

Zdeněk Rod

Působí jako odborný asistent na Katedře bezpečnostních studií CEVRO Univerzity, na níž je zároveň vedoucím výzkumu v Centru asijsko-pacifických studií (CAPS), a na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Dále spoluřídí bezpečnostní konzultační společnost Center for Security Consulting. Pravidelně přispívá do renomovaných tuzemských a zahraničních periodik. Vedle toho je spoluautorem podcastu Security Briefing Podcast. Je také jedním z autorů knihy Proč věříme dezinformacím? Strategická komunikace jako možná cesta z bludného kruhu (Kniha Zlín; 2024).
Zobrazit profil autora

Štefan Sarvaš

Štefan Sarvaš

Přes patnáct let pracuje na různých regionálních a globálních pozicích pro společnost Mars. Jeho doménou jsou Consumer & Market Insights, je členem interní konzultační skupiny zaměřené na Growth Legacy Strategic Program, společnou iniciativu společnosti Mars a největším marketingovým institutem na světě Ehrenberg Bass Institute for Marketing Science na Univerzitě v Adelaide, Austrálie. V rámci konzultační činnosti se věnuje především marketingovým a komunikačním strategiím a je odpovědný za oblast kognitivních předpojatostí v rozhodování o těchto strategiích a jak jim předcházet.
Zobrazit profil autora
NAPIŠTE NÁM